Cu privire la membrii Asociaţiei CARP BRAD (-extras din statut)
Art.10. (1) Membrii asociati ai CARP Brad sunt :
a) pensionarii, indiferent de sistemul de asigurări sociale căruia îi aparţin si de judetele/ localitatile unde acestia isi au domiciliu;
b) beneficiarii de ajutor social;
c) membrii de familie - soţ, soţie, precum şi copiii majori incapabili de muncă, aflaţi în întreţinerea pensionarilor sau a beneficiarilor de ajutor social -membri ai Asociatiei.
(2) Membrii care nu indeplinesc criteriile prevazute la art.10 (1) au statutul de membri asimilati.
(3) Pot fi membri şi pensionarii înscrişi la alte case de ajutor reciproc ale pensionarilor care solicită să fie primiţi prin transfer. Aceştia îşi pot păstra vechimea iniţială, cu condiţia transferării la CARP BRAD a cotizaţiei ce a avut-o la casa de unde se transferă.
(4) În caz de suspendare a plaţii pensiei sau ajutorului social, devenind persoana fara venituri sau dobandind statutul de salariat, calitatea de membru al Asociatiei se menţine dar cu statutul de membru asimilat, dacă obligaţiile băneşti fată de Asociatie sunt achitate la zi.
(5) Pot fi membri ai CARP BRAD , salariaţii CARP Brad precum si alti salariati din unităţile de stat sau private din Municipiul Brad si alte localităţi ,cu acelasi statut de membri asimilati .
(6) Pentru cei care pleacă prin transfer la alte Asociatii se va vira în contul Asociatiei unde se transfera, cotizaţia ce constituie fondul social la data transferului.
(7) Asociatia acorda titlu de membru de onoare persoanelor fizice si titlul de partener de onoare, persoanelor juridice, care aduc o contributie deosebita la dezvlotarea si desfasurarea programelor acesteia in functie de criteriile stabilite si adoptate de Consiliul Director.
Art. 11(1) Primirea ca membru al CARP Brad se aprobă de către preşedinte sau vicepreşedinte CARP Brad, în baza cererii individuale şi se ratifică de către Consiliul Director, ulterior se va valida in prima Adunare Generala .
(2) Primirea în CARP Brad a membrilor de familie şi a celor întreţinuţi de către membrii pensionari, se va face în baza actelor legale doveditoare.
(3) Foştii membri care din diferite motive au solicitat retragerea din Asociatie sau cei care au fost prescrişi, pot fi reanscrisi în CARP Brad, cu aprobarea preşedintelui sau a vicepresedintelui, însă numai ca membri noi.
(4) La intrarea in Asociati, noii membri vor achita :
- taxa de înscriere stabilită si aprobata de către Consiliul Director, care ţine cont de cuantumul pensiei, ajutorului social, sau a salariului;
- costul imprimatelor şi a carnetului de membru;
- cei care se transferă de la o altă casă de ajutor reciproc a pensionarilor, împreună cu cotizaţia depusa la casele respective, nu mai datorează taxă de înscriere si îşi păstrează vechimea avuta in casa de la care se transfera.
(5) Pentru membrii veniţi prin transfer de la o alta casă de ajutor reciproc a pensionarilor, dreptul de ajutor de deces se poate acorda de la data înscrierii în CARP Brad, cu condiţia achitării lunare a contribuţiei pentru deces.
(6) Vechimea în CARP Brad decurge de la data aprobării cererii de înscriere . Pentru membri veniţi prin transfer, vechimea iniţială dobândită în altă casă se păstrează si se ia în calculul ajutorului de deces, cu condiţia dovedirii de către acestia a plătii la zi a contribuţiei la acea casă, la data transferului.
(7) Membrii care se transfera la alta casa de ajutor reciproc a pensionarilor vor primi doar cotizatia depusa , contributia nu se transfera sau restituie .
(8) Apartenenţa la CARP Brad, este atestată de carnetul de membru.
Art.12. Drepturile membrilor Asociaţiei CARP BRAD sunt:
a) să beneficieze, in conditiile stabilite de prezentul statut si reglementarile interne, de imprumuturi rambursabile si ajutoare nerambursabile conform regulamentelor si criteriilor stabilite si aprobate de Consiliul Director ;
b) în caz de retragere, lichidare sau deces să li se restituie fondul de cotizaţie, după ce au fost reţinute eventualele debite restante fată de casă, cu conditia achitarii la zi a contributiei;
c) in caz de deces, urmaşii legali sau persoanele împuternicite, beneficiaza si de sume in bani ce reprezinta ajutoare de deces şi compensarea cheltuielilor de înmormântare a membrului decedat in baza unei cereri ;
d) sa beneficiaze cu tarife reduse la unele servicii şi prestaţii, în cadrul unităţilor proprii ale Asociatiei;
e) sa beneficieze de compensarea cheltuielilor în cazul tratamentelor în staţiunile balneare in functie de criteriile stabilite de Consiliul Director si prevederile bugetare ;
f) membrii asociati au dreptul să participe, cu respectarea criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 16 (2),la Adunările Generale anuale sau extraordinare,la dezbaterea si luarea hotararilor, să aleagă şi să fie aleşi în Consiliul Director şi în Comisia de cenzori ;
g) membrii asimilati nu pot fi delegati sa participe la Adunarea Generala, nu pot sa aleaga si sa fie alesi in Consiliu Director .
Art.13.(1) Obligaţiile membrilor Asociaţiei CARP BRAD sunt:
a) să respecte întocmai prevederile Statutului, hotărârile Adunării Generale şi ale Consiliului Director şi să contribuie la îndeplinirea acestora;
b) să achite obligaţiile băneşti faţă de Asociaţie, reprezentând cotizaţiile, contribuţiile, restituirea împrumuturilor, precum şi alte datorii. Neachitarea la timp a acestor obligaţii atrage după sine pierderea unor drepturi, plată unor penalităţi sau recalculare dobanzilor stabilite de Consiliul Director ;
c) să nu manifeste o atitudine potrivnică intereselor Asociatiei sau să comită acte de indisciplină care dăunează activităţii acesteia;
d) să comunice Asociaţiei, în termen de cel mult 30 de zile, schimbarea actului de indentitate si a domiciliului.
(2) Pentru neindeplinirea obligatiilor statutare, Consiliul Director poate hotari excluderea din Asociatia CARP Brad.
Art. 14. (1) Membrii asociaţiei plătesc cotizaţii şi contribuţii lunare stabilite astfel:
a) membrii beneficiari de pensii, ajutor social sau salarii, plătesc o cotizaţia lunară minimă stabilită de Consiliul Director ;
b) ceilati membrii, fara venit personal, platesc o cotizatie lunara minima stabilita de către Consiliul Director ;
c) membrii asociaţiei pot plăti si o cotizaţie mai mare decât cuantumurile minim obligatorii prevăzute la litera a), conform prevederilor Regulamentului privind normele si criteriile de acordare a creditelor ;
d) membrii asociaţiei plătesc o contribuţie lunară obligatorie, stabilită de Consiliul Director.
(2) Cuantumurile băneşti ale cotizaţiilor şi contribuţiilor, precum şi grila ajutorului de deces, se stabilesc si aproba de Consiliul Director, în funcţie de vechimea membrilor şi situaţia financiară a Asociatiei.
Art.15. (1) Calitatea de membru al Asociaţiei CARP Brad încetează în următoarele situaţii:
a) la cererea scrisă de retragere din Asociaţie a celui în cauză;
b) prin prescriere în urma unei decizii a Consiliului Director, pentru neplata cotizaţiei sau contribuţiei lunare mai mult de 12 luni consecutive;
c) prin excludere , pentru atitudine potrivnică intereselor Asociaţiei sau ca urmare a comiterii unor acte de indisciplină care dăunează activităţii acesteia. Excluderea se aprobă de Consiliul Director pe baza referatului întocmit pentru justificarea propunerii;
d) prin transfer;
e) prin deces.
(2) La încetarea, indiferent de motive, a calităţii de membru al Asociaţiei CARP Brad, sumele depuse cu titlu de cotizaţii lunare se restituie, după caz, titularului sau moştenitorilor săi legali ; restituirea cotizaţiilor se poate face în termen de trei ani de la data efectuării ultimei plăţi a cotizaţiei; sumele nesolicitate în acest termen se vor prescrie si se constituie drept venit la bugetul Asociaţiei.
(3) Contribuţiile lunare depuse nu se restituie, întrucât din acestea se constituie şi
se acordă ajutoarele sociale (de deces, ajutoare nerambursabile, etc). In situaţia
retragerii, se aplică prevederile regulamentelor existente în Asociaţie referitor la achitarea la zi a obligaţiilor datorate si a contribuţiei lunare restante.
(4) Ajutorul de deces si contributia se acorda in baza unei cereri nominale ,urmasilor legali sau persoanelor imputernicite de titular prin declaratie notariala, a celui ce se prezinta la sediul Asociatiei cu certificatul de deces in original si declara pe propria raspunder
ca a suportat cheltuielile de inmormantare .